PGOS Kerkapp PGOS Kerkapp
Kerk app Donkey Mobile | Baanbrekende mobiele kerkapp
PGOS-kerkappnu ook bechikbaar voor PC, laptop en Tablet!
Als u moeite heeft om de app op uw telefoon te bedienen, is er nu ook de mogelijkheid om de app op uw tablet, latop en pc te bekijken. Ga in uw browser naar: https://web.donkeymobile.com/sign-in?applicationId=app.donkeymobile.pknoostsouburg en log in met het mailadres en wachtwoord wat u op uw telefoon app gebruikt. Klik op: Onthou mij op dit toestel, zodat u de volgende keer niet opnieuw hoeft in te loggen.

Wat kun je verwachten als je de app downloadt?
Er is een gemeentegids. Daarin kun je alle namen vinden van mensen die zich hebben aangemeld, met vaak een foto erbij en wat je ook maar over jezelf wilt vertellen. Handig als je niet meer precies weet hoe die persoon ook weer heet naast wie je zat. Een PGOS-tijdlijn laat alle berichten zien die voor de hele gemeente bestemd zijn, bijv. informatie over de komende dienst, de opbrengst van de Tweedekansmarkt, een kring, een maaltijd.

Je kunt ontdekken welke groepen er in de gemeente zijn en bij sommige kun je toegang vragen, omdat je eraan mee wilt doen.

Er is een agenda die helder aangeeft welke activiteiten er in de komende periode zijn.

Je kunt heel gemakkelijk via je mobiel geven aan bepaalde collectes of andere doelen vanuit de gemeente. Je hoeft geen kleingeld of papiergeld meer mee te nemen.

En je hebt je eigen tijdlijn waarin alles samenkomt waarbij je zelf betrokken bent.

Verbinding en ontmoeting
De belangrijkste functie van de PGOS-app is verbinding en ontmoeting. Het is een manier om van elkaar op de hoogte te zijn en om met elkaar te communiceren. Zeker in een tijd waarin veel digitaal gaat, is dit een belangrijk hulpmiddel.

Aarzelingen
Bij sommigen bestaan aarzelingen. Moet dit nu zo nodig? Zit ik nu te wachten op weer een app met al die bliepjes en piepjes? Ik kan me daar iets bij voorstellen. Ook ik wil niet voortdurend gestoord worden door allerlei mediageluiden: die heb ik dan ook uitgezet. Toch denk ik dat deze app een kans moet krijgen. Niet als vervanging van andere manieren waarop we communiceren, gewoon ernaast. Voel je er niet voor, doe het dan niet, of probeer het eerst even uit.

Hoe gaat het dan, dat downloaden?
Ga naar de AppStore of de Google PlayStore om de PGOSapp te downloaden (tik bij zoeken PGOS in). Als je de PGOSapp geïnstalleerd hebt, vraagt de app om je mailadres om in te loggen. Dat is je eigen mailadres (als je een pgos.nl mailadres hebt, moet je dat gebruiken). Vul daarna een wachtwoord in (eenmalig). Ga naar je profiel en voeg een foto van jezelf toe. Lukt het niet, wanhoop dan niet, maar neem contact op met de beheersers Johan Welleman (webmaster@pgos.nl) of met Daniël de Zeeuw (dadezeeuw@solcon.nl).

Privacy
Alle gegevens en berichten staan in een veilige omgeving (dat wordt gegarandeerd door de experts van Donkey Mobile). Alleen leden die zich aangemeld hebben (dit wordt gecontroleerd) krijgen toegang. Als beheerders, ook van de groepen binnen de app, zien we erop toe wat er wordt geplaatst en of en hoe er gereageerd kan worden.

Telefoneren in Athene in 1980 Ik herinner me een interrail-vakantie in 1980, toen ik een postkantoor in Athene binnenliep, tal van papieren moest invullen, naar een telefooncel liep, en herhaalde pogingen deed om contact met mijn ouders te krijgen. Toen dat uiteindelijk gelukt was, beperkte de conversatie (vanwege de kosten) zich tot: ‘Alles goed bij jullie, bij ons ook, daag!’
Miste je toen iets? Nee. Is het nu zoveel beter? Ook niet. Toen en nu zijn twee woorden belangrijk: verbinding en ontmoeting. Daar gaat het mij om. En ik denk dat de app daar een bijdrage toe kan leveren.

Eeuwout Klootwijk