Jaarthema Jaarthema

Jaarthema: Ga mee! Samen getuigen van geloof, hoop en liefde.

Ga je mee Het maakt niet uit hoe door de woestijn, over bergen langs rivieren, bos of stad
We reizen naar het licht toe en volgen de richtingwijzer op ons pad
Ga je mee het maakt niet uit wie je bent hoe snel, waar je nu staat en of je de weg al kent
Het is de reis waar het om gaat
Kom in beweging, ga mee naar die stip aan de horizon
dan gaan we samen op weg en staan we stil bij de bron

Johanneke Baljeu

Met dit jaarthema sluiten we aan bij de landelijke Protestantse Kerk. ‘Ga mee’ is een uitnodiging om op te trekken met andere gelovigen en mensen van goede wil. Want we maken deel uit van een wereldwijde gemeenschap. Met 'Ga mee’ bedoelen we niet dat iedereen naar de kerk moet komen om net zo te doen als wij. Bekijk het vanuit een ander perspectief. Het is alsof God tegen mensen van welke religie of levensbeschouwing zegt: ‘Ga mee en doe mee met Mijn beweging van liefde en recht in deze wereld. ’ We worden door God uitgedaagd om onze grenzen te verleggen en anders te kijken dan we gewend zijn.

En ieder doet dat op een eigen manier. In de liturgie vieren we, samen met de wereldwijde kerk, dat we deel mogen zijn van Gods beweging en weg, samen met anderen. Allerlei impulsen voor vernieuwing van de kerk zouden juist kunnen komen van mensen van wie we het niet verwachten: soms kunnen niet-kerkelijke dorpsgenoten of mensen van andere kerken en geloofsgemeenschappen gidsen voor ons worden. Ze kunnen ons met andere ogen laten kijken. In het komende seizoen willen we dit praktisch handen en voeten geven. Variaties op het thema: ‘Ga mee! ’

Daarom volgen hier enkele concrete activiteiten van onze gemeente binnen het jaarthema ‘Ga mee!’.
Maar nogmaals: het gaat er niet zozeer om wat wij allemaal doen, maar hoe we ons open kunnen stellen voor anderen en de Ander. Deze agenda zal gaandeweg het seizoen telkens verder aangevuld worden, via de kerkapp, BrugKontakt en de website.
En waar mogelijk worden de activiteiten ook breder bekend gemaakt.