de Ark de Ark

Gemeenschapsruimte "de Ark" is gebouwd in 1986 door de toenmalige Hervormde gemeente van Oost Souburg. Doordat de Julianaschool werd afgebroken, was er geen plaats meer voor jeugddiensten en andere activiteiten.
In bezit waren nog wel "Concordia" en "Rehoboth". Deze gebouwen zijn verkocht en de opbrengst hiervan is gestoken in de bouw van  "de Ark".

In de jaren er na is "de Ark" diverse malen aangepast en verbouwd. Zo is de keuken vergroot en ingericht met moderne apparauur. De zaal heeft een rechtstreekse videoverbinding met de kerkzaal en er is een goede geluidsinstallatie aanwezig.
Verschillende deuren geven toegang tot een zonnig terras met zitgelegenheid en een ruim uitzicht over de mooie kerktuin.

In 2017 is "de Ark uitgebreid met een zaal die apart verhuurd kan worden. Deze ruimte heeft een AV installatie, een eigen pantry en toilet. Door geuidsdichte schuifwanden kan deze zaal apart gebruikt worden.